.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اولین پیام نوروزی امام خمینی(ره) چه بود؟

خبرآنلاین: بنیان‌گذار انقلاب اسلامی در پیامی که 29 اسفند 57 به مناسبت نوروز 58 صادر کردند، علاوه بر توصیه به وحدت، تذکراتی به ملت و دولت ارائه دادند.

 نخستین تذکر امام خمینی(ره) به دولت در عنایت به امور فرهنگی و پس از آن دو بار تاکید بر دقت در انتصابات داخلی است. چه آنجا که مشخصاً فرمودند «دولت در انتصاباتشان خیلی دقت بکند» و چه آنجا که با بیان اینکه «دولت باید نظارت تام داشته باشد»، افزودند: تمام وزارتخانه ها را درست، به طور صحیح، انتخاب اشخاص بکنند.

گزیده نخستین پیام نوروزی امام خمینی(ره) را در ادامه بخوانید:
• اگر تفرقه ای بین ملت ما حاصل بشود، اگر دست‌های جنایتکاری بین ملت ما تفرقه بیندازد باید ملت باز خودش را مهیا کند برای اختناق‌ها و برای چپاولگری‌ها و برای عقب ماندگیها. رمز پیروزی ما وحدت کلمه و اتکا به خدا و اتکا به اسلام بود.

• در این آستانه سال جدید باید تذکراتی به ملت بدهم و تذکراتی به دولت و دستگاه های دولتی . تذکرات به ملت این است که شما باید در این موقع که به آستانه پیروزی رسیدید، گمان نکنید که کار تمام شد و ما پیروز شدیم ؛ که این گمان موجب می‌شود که سستی پیدا بشود. ممکن است دشمن‌های ما از ضعف ما استفاده کنند. ما باز پیروزی نهایی را پیدا نکردیم . ما یک مطلب را پیش بردیم و آن اینکه دست جنایتکار سلسله پهلوی را قطع کردیم ، و - تا یک حدودی -ریشه های او و شاخه های او را هم قطع کردیم لکن باز از ریشه های آن‌ها - باز - در این مملکت هست و دسته‌ای جنایتکاری دنبال آنها هست ؛ و آمال و آرزوی آن‌هایی که می‌خواستند خزاین ما را ببرند و ما را به عقب نگه دارند برای بردن خزاین ما، دنبال اینهاهست . توطئه‌ها هست باز.

• خرابی‌هایی که واقع شده است و در ظرف این - تقریباً - بیست و چند سال اخیر بیشتر از همه اوقات خرابی به مملکت ما وارد شده است، نمی‌توانیم که اتکا به این کنیم که دولت این خرابی‌ها را جبران کند، دولت فقط نمی‌تواند. نمی‌توانیم اتکا کنیم به اینکه روحانیت این کار را انجام بدهد، روحانیت نمی‌تواند. باید حالا هم با هم پیش برویم ؛ همان طوری که این پیروزی پیدا شده است و همه با هم این راه را طی کرده اند.

• همین طور بازار ما باید یک بازار اسلامی باشد. از قراری که مکرر به من گفته‌اند،الان یک دسته ای سودجو در بازار هستند که این‌ها قیمت‌های بسیار گران روی اجناس گذاشته‌اند. این یک مطلب غیرانسانی است ؛ یک مطلبی است که باید فکر کنند این‌هایی که می‌خواهند حالا سود ببرند، باید توجه داشته باشند که این ملت ، که اکثرشان عبارت از این طبقه پایینی است که نمی‌توانند خودشان را اداره کنند، این‌ها بودند که ما را رساندند به این پیروزی . احتکار در غذاها جایز نیست .
• شما حالا از قید آزاد شدید،از قید و بندها آزاد شدید؛ شما حالا ترس اینکه مثلاً سازمان امنیت بیاید شما را چه بکند- و این‌ها - ندارید لکن ترس از خدا باید داشته باشید، ترس از اسلام باید داشته باشید؛ باید مراعات بکنید اشخاص ضعیف را، باید همراهی بکنید با اشخاص ضعیف. از مثل ، کشت تریاک کمتر بکنند، خودداری بکنند.

• در جهت ارتش ، ملت ما موظف است که از ارتش - الآن - حمایت بکند. ارتش را تضعیف نکنید. ما احتیاج به ارتش داریم ؛ ملت احتیاج به ارتش دارد. ارتش باید از طرف ملت حمایت بشود و تقویت بشود.
• و اما راجع به دولت . در این آستانه سال جدید، البته دولت مشکلاتش خیلی زیاد است و من نمی‌توانم بگویم این‌ها تقصیری در کار دارند؛ این‌ها همه مشغولند ولی مشکلات زیاد است . باید در این سال جدید عنایت زیاد بشود؛ اول به فرهنگ . این فرهنگ باید متحول بشود.

• در غرب خیلی بد می‌گذرد! شما گمان نکنید که در غرب خیلی خبر هست ، خودشان می‌گویند "در غرب خبری نیست "! خبرها هست لکن خبرهای رشد فکری و رشد انسانی کم است . شما باید مستقل باشید و رشد انسانی پیدا بکنید. بچه‌ها را، جوان‌های ما را رشد انسانی بدهید. دولت باید درست توجه بکند که روسایی را که انتخاب می‌کند برای دانشگاه‌ها، برای مدارس ، معلمینی را که انتخاب می‌کنند آن‌ها برای تربیت اطفال ، این ها باید همه متحول بشود از حال سابق.
• دولت در انتصاباتشان خیلی دقت بکند. انتصاب استاندارها، انتصاب فرماندارها، همه این انتصابات ، انتصاب دادگستری‌ها،تمام این انتصابات باید بررسی بشود، و تمام آن‌هایی که بیشتر در خدمت طاغوت بودند و جرم‌های آن‌ها واضح است و مردم از آن‌ها ناراضی هستند، این‌ها را انتخاب نکنند و به نارضایتی مردم اضافه نکنند. باید اینها الان در خدمت مردم باشند. دولت خدمتگزار مردم باید باشد. مثل سابق نباشد که "فرمانفرما" بود، حالا باید "فرمان‌بردار" مردم باشد، و همین طور هم هست؛ و ان‌شاءالله امیدواریم همین طور هم باشد.

• باید که دولت نظارت تام داشته باشد و تمام وزارتخانه ها را درست ،به طور صحیح ، انتخاب اشخاص بکنند، و طرز عمل را یک طرز عمل صحیح قرار بدهند. و البته مشغول هستند لکن بیشتر باید عنایت داشته باشند.
• و یک عرض هم به همه هم‌جنس‌های خودم، آن آقایان علما و روحانیون .آقایان علما و روحانیون وظیفه‌شان از همه مردم زیادتر است ، سنگین‌تر است . اینهاموظفند از طرف خدای تبارک و تعالی . الان هم ملت مسلم آن قدری که به حرف این طایفه گوش می‌دهند به حرف کسان دیگر گوش نمی‌دهند. بنابراین حجتی است این از خدای تبارک و تعالی بر ما که شمایی که مردم به شما گوش می‌دادند و مردم از شما اطاعت می‌کردند، چرا - مثال - قصور در این معنی داشتید؟ چرا کم - مثلاً - چیزی گفتید؟ان‌شاءالله نداشته باشند لکن - خدای نخواسته - اگر در بین بعضی‌ها باشد، وظیفه ما بسیار سنگین است . ما به همه آقایان - با کمال خضوع - عرض می‌کنیم که شمایی که باید ارشاد کنید این ملت را، باید مجهز بشوید؛ باید مجهز به جمیع انحای ارشاد‌ها . مردم از شما توقع جمیع انحای ارشادات را دارند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.641 seconds.